IV. Hemşirelikte Bilişim ve Kariyer Geliştirme Sempozyumu Başarıyla Tamamlandı

Author: omuhemsire | Date: April 2, 2024

IV. Hemşirelikte Bilişim ve Kariyer Geliştirme Sempozyumu Başarıyla Tamamlandı Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünün düzenlediği “IV. Hemşirelikte Bilişim ve Kariyer Geliştirme Sempozyumu” alanında uzman birçok konuşmacının katılımıyla başarıyla tamamlandı. Başkanlığını Dr. Öğr. Üyesi Nihal ÜNALDI BAYDIN’nın yaptığı sempozyumun düzenleme kurulunda ise Dr. Öğr. Üyesi Gülcan TAŞKIRAN ESKİCİ ve Dr. Öğr. Üyesi Gamze TUNÇER ÜNVER yer aldı. Hemşirelik öğrencilerinin, mesleklerinde gelecek hedefi belirlemelerini ve bu süreçte onlara deneyimleri ve hemşire rol modellerle buluşturmayı hedefleyen sempozyuma 354 Hemşirelik Bölümü öğrencisi katıldı. “IV. Hemşirelikte Bilişim ve Kariyer Geliştirme Sempozyumu” Rektör Yardımcısı ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat TERZİ, Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. İlknur AYDIN AVCI ve Sempozyum Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nihal ÜNALDI BAYDIN’ın açılış konuşmaları ile başladı. Açılış konuşmalarında kariyer planlamanın temelinde hayal kurma ve amaç belirlemenin ve bu süreçte rol modellerle karşılaşmanın önemini vurgulayarak gelenekselleşen kariyer geliştirme sempozyumunun öğrencilerin kariyer planlamalarına yönelik farkındalık kazandıran bir etkinlik olduğunun altını çizdi. Ayrıca, üniversitemizde öğrencilerin kariyer planlaması, uygulaması ve geliştirilmesine destek sağlayan bir Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kariyer Merkezi olduğu ve bu kariyer merkezinden kariyer planlama eğitimleri, özgeçmiş hazırlama, öğrenci hareketliliği programları, iş görüşmeleri, İŞKUR, Yetenek Kapısı, Ulusal Staj Programı, burs duyuruları, iş ilanları girişimcilik eğitimleri ve buna benzer pek çok öğrencinin kariyer gelişimine katkı sağlayacak eğitimler ve bilgilendirmeler kapsamında öğrencilerin yararlanmalarının önemli olduğu vurgulandı.
Açılış konuşmalarından sonra Acıbadem - TIMC Taşkent Uluslararası Hastanesi Hemşirelik Hizmetleri Direktörü Dr. Hem. Emel GÜMÜŞ, ‘Hemşirelikte Bilişimin Önemi ve Kullanım Alanları’ adlı sunumuyla öğrencilere kariyer sürecini ve bu süreçte hemşirelik uygulama ve yönetim süreçlerinde aktif rol aldığını ve lisansüstü eğitimi sayesinde bir çok fırsat yakaladığını ve şu anda da sahada ve akademide aktif olarak görev yaptığını iletti. Gümüş, iş yaşamı sürecinde başlarda zorunluluk ve zorlukla gerçekleştirmek zorunda kaldığı bilişim ve teknoloji ile ilgili görevlerin şuanda mesleğinde fark yaratmasında en önemli etken olduğunu belirtti. Ayrıca hemşirelerin teknoloji ile kişinin bireysel profesyonel anlamda kendine değer katacağını belirtti. Ardından Dr. Hem. Nesrin ÖZDİL, ‘Yurt Dışı Kariyer Örneği: Almanya’da Hemşire Olmak’ başlıklı sunumuyla hemşire adaylarında yurt dışında hemşire olmayı tüm yönleri ile aktardı. Bu kapsamda; hastaneler, evde bakım merkezleri, huzurevleri, klinik ve özel muayenehanelerde çalışabildiklerini iletti. Kendi kariyer yolcuğundan da yola çıkarak yurt dışında çalışmanın avantajları ve dezavantajları olduğunu aktardı. Son olarak Okyanus Yaşlı Bakım Merkezi Kurucusu Uluslararası Geriatrik Bakım Danışmanı-Dr. Öğ. Üyesi Vildan KANDEMİR BÜTÜN “Hastane Dışı Kariyer Örneği: Yaşlı Bakım Merkezinde Hemşire Olmak” başlıklı sunumuyla kendi kariyer sürecinin şekillenmesini bu doğrultuda önüne çıkan fırsatları ve hemşireler için bir başka kariyer alanı olan yaşlı bakım merkezlerinde hemşirelik çalışma alanını anlattı. Bu kapsamda önüne çıkan birçok uluslararası fırsatın ve katıldığı uluslararası kurs ve programların kariyerinde dönüm noktası olduğunu söyledi. Sempozyumda ayrıca İŞKUR İş Kulubü’den Çiğdem Çakır Beyhan tarafından hemşirelik son sınıf öğrencilerine ‘Katılım Belgeli İş Arama Becerileri Eğitimi’ gerçekleştirildi. Bu eğitim kapsamında öğrencilerimize beden dilinin doğru kullanılması, öz geçmiş hazırlama ve iş görüşmesi gibi konuları kapsayan, video ve interaktif uygulamalarla desteklenen bir eğitim verildi. Sempozyum, öğrencilerin olumlu geri bildirimleri ve yönelttikleri soruların cevaplanmasıyla interaktif olarak sona erdi.