Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı
Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Hakkında
Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı 14.02.2014 tarihinde Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Fakültemiz Hemşirelik Bölümünde sekiz anabilim dalından birisi olarak kurulmuştur. Anabilim dalımızda alanında uzman 2 doçent ve 1 doktor öğretim üyesi olmak üzere 3 öğretim elemanı bulunmaktadır. Hemşirelikte Yönetim dersi hemşirelik müfredatında III. sınıf 6.yarıyılda yer almaktadır.
Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı lisans eğitiminde HEM310 Hemşirelikte Yönetim, HEM114 Girişimcilik ve Yenilikçilik ve HEM216 Kariyer Planlama ve HEM460 Hemşirelikte Yönetim İntörn Uygulaması derslerini, lisansüstü eğitimde ise 2019-2021 yılları arasında Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Anabilim Dalı altında, 2021 yılından bu yana Hemşirelik Anabilim Dalı altında açılmış olan Hemşirelikte Yönetim Tezli Yüksek Lisans Programını yürütmektedir
Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı Eğitim Felsefesi ve Altyapısı
Hemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı’nın felsefesi; hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde liderlik yetkinliğine, yönetsel bakış açısına ve profesyonel karar verme becerisine sahip hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Anabilim dalımızın temel amacı; öğrencilerin hemşirelik hizmetinin sunulduğu her ortamda güvenli, kanıta dayalı ve kaliteli bakım hizmeti sunmalarını sağlayacak; yönetim biliminin temel kavramları, kuramları, yasal ve etik ilkeleri ışığında değişen sağlık gereksinimlerine uyum sağlayabilen, yenilikçi ve çözüm odaklı hemşireler yetiştirmektir. Bu doğrultuda, mezunların birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kamu veya özel sektöre bağlı kurum ve kuruluşlarda, mesleki etik değerler paralelinde hemşirenin yönetici rolünü benimseyip etkili biçimde yürütebilen, eleştirel düşünebilen, sağlık ekibinin diğer üyeleriyle iletişim ve işbirliğine önem veren, hemşirelik hizmetlerinde var olan ya da olası sorunları bilimsel sorun çözme ve etkili karar verme süreçleriyle çözebilen, kaliteli bakımın sunumunda kanıta dayalı uygulamalarla olumlu değişimler yaratabilen, hak ve hukuki sorumluluklarının bilincinde hareket eden, çağdaş ve vizyoner lider hemşireler yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Eğitim süreci; güncel literatür, yönetim kuramları ve ulusal-uluslararası sağlık politikalarıyla desteklenmekte, öğrenci merkezli ve etkileşimli öğrenme yöntemleriyle yürütülmektedir. Bu kapsamda, vaka analizleri, problem temelli öğrenme, beyin fırtınası, rol play, grup tartışmaları ve dijital öğrenme materyalleri kullanılmakta; alanında deneyimli yönetici hemşirelerin katkılarıyla teori ve uygulama bütünlüğü sağlanmaktadır.
Lisans ve lisansüstü düzeyde yürütülen uygulama dersleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkez Hastanesi ve Sağlık Bakanlığı’na bağlı Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi başta olmak üzere çeşitli kurumlarda gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamalarda öğrenciler, hastane ve hemşirelik hizmetlerinin yönetim süreçleri, kalite ve hasta güvenliği, örgütsel iletişim, insan gücü planlaması, liderlik uygulamaları ve performans değerlendirme gibi süreçleri deneyimleyerek yönetsel becerilerini geliştirmektedir.
