Ortaokul Öğrencilerine Uygulanan Çevre Eğitim Programı Başarıyla Tamamlandı…
OMÜ BAP Birimi tarafından desteklenen, 23 Nisan Ortaokulu iş birliği ile koordinatörlüğünü Araş. Gör. Dr. Hatice UZŞEN’in yürüttüğü “Üniversite Öğrencileri Katılımıyla Ortaokul Öğrencilerine Uygulanan Çevre Eğitim Programının Çocukların Çevresel DuyarlılıklarınaEtkisi” başlıklı proje başarılı bir şekilde tamamlandı. Projeye Öğr. Gör. Dr. Merve KOYUN, Öğr. Gör. Dr. Cansev BAL, Dr. Öğr. Üye. Özge İŞERİ, Dr. Öğr. Üye. Özge ÖZ YILDIRIM, Araş. Gör. Dr. Dilek ÇELİK EREN araştırmacı olarak katkı sundu. Hemşirelik Bölümü’nde Toplumsal Duyarlılık dersi alan ve gönüllü olan 4. Sınıf öğrencileri tarafından 23 Nisan Ortaokulu’nda eğitim gören 5. Sınıf öğrencilerine Çevre Eğitim Programı uygulandı. Çevre Eğitim Programı kapsamında üniversite öğrencileri, 5. Sınıf öğrencilerine 2 hafta boyunca aktif öğrenme yöntemlerini kullanarak çevreye yönelik bilgi ve duygu, özenli davranış, enerji tasarrufu, geri dönüşüm ve koruma davranışları hakkında bilgi verdi. Çevre Eğitim Programının 3. haftasında orta okul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları oyunlar, yarışmalar ve önceden hazırlanmış rol-play etkinlikleri ile olumlu yönde geliştirildi. Eğitimin son haftasında Samsun Avdan Enerji Dönüşüm ve Ticaret A.Ş. tarafından Toplumsal Duyarlılık Projesi kapsamında oluşturulan Dönüşüm Müzesi ziyareti yapıldı. Ayrıca öğrencilere seviyelerine uygun çevre bilincini arttıracak, tutum ve davranışlarını geliştirecek Saklıköy’ün Kuşçusu (Kadir Öztopçu, Güneşışığı Kitaplığı) isimli kitaplar hediye edildi. Proje sonunda üniversite öğrencilerinin çevresel duyarlılıklarının ve ortaokul öğrencilerinin çevre tutumlarının, Çevre Eğitim Programı öncesi orta düzeyde olduğu, eğitim sonrası ise yüksek düzeyde olduğu belirlendi. Proje doğrultusunda çevre sorunları hakkında gerekli duyarlılık ve farkındalık düzeyine ulaşan, çevre bilinci kazanmış, duyarlılığı yüksek, çevre eğitimi ile çevre sorunlarını ortadan kaldırmaya yönelik çözüm yolları üretebilen, çevreyle ilgili gerekli bilgi ve becerilere bağlı uygun davranış ve tutumları sergileyen çocuklar yetişmesi sağlanmaya çalışıldı.