VI. Klinik Rehber Hemşire Eğitim” programı gerçekleştirildi

Yazar: hemsirelik | Tarih: 25 Ekim 2022

OMÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünün ev sahipliğinde VI. Klinik Rehber Hemşire Eğitim” programı gerçekleştirildi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünün ev sahipliğinde her yıl düzenli olarak yapılan Klinik Rehber Hemşire Eğitim programının bu sene altıncısı 20-21 Ekim 2022 tarihinde gerçekleştirildi. Program koordinatörlüğünde OMÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Özen Kulakaç’ın ve düzenleme kurulunda Dr. Öğr. Üyesi Alaattin ALTIN ve Arş. Gör. Ahsen TAŞTAN’ın yer aldığı “VI. Klinik Rehber Hemşire Eğitim” programa klinikte çalışan hemşireler tarafından yoğun ilgi gösterilmiştir. Klinik Rehber Hemşire Eğitimine başta OMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi olmak üzere Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Samsun Gazi Devlet Hastanesi, Samsun Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Hastalıkları Hastanesi, Ayvacık/ Bafra/ Çarşamba/ Suluova Devlet Hastaneleri, Ordu Devlet Hastanesi ve Özel Medicana Hastanesinde görev yapan 40 hemşire katılmıştır.

Eğitimin ilk günü, saygı duruşu ve istiklal marşının ardından program koordinatörü Prof. Dr. Özen Kulakaç ve Hemşirelik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Şenay Arlı açılış konuşmalarını yapmışlardır. Ardından program Prof. Dr. Özen Kulakaç’ın “Hemşirelik Eğitiminde Klinik Rehberlik, Tanımı, Rehberin Özellikleri, Rol ve Sorumlulukları” ve “Patricia Benner’ın Acemilikten Ustalığa Hemşirelik Teorisi Çerçevesinde Öğrenci Hemşireler için Hemşire Rehberliğinin Önemi” adlı sunumlarını ile başlamış olup; Hemşirelik Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Seval Ağaçdiken Alkan’ın “Farklı Öğrenme Stilleri ve Klinik Öğrenme Deneyimine Etkisi”, Dr. Öğr. Üyesi Serap Güleç’in “Uygulamada Etkili Geri Bildirim Verme”, Dr. Öğr. Üyesi Ruveyde Aydın’ın “Olumlu Öğrenme Çevresinin Oluşturulması ve Klinik Rehber Hemşirenin Rolü” ile devam etmiştir. Birinci gün programı Dr. Öğr. Üyesi Figen Çavuşoğlu’nun “Klinik Büyüme ve Gelişme Aracı Olarak Reflekşın (Yansıtma)” sunumlarıyla sona ermiştir.

Eğitimin ikinci gününde ise Hemşirelik Bölümü’nden Doç. Dr. Şenay Arlı’nın “Uygulamanın Değerlendirilmesi; Bilgi, Beceri ve Tutumlarda Gelişmeyi İzleme, Başarıyı Sürekli Değerlendirme”, Dr. Öğr. Üyesi Nihal Ünaldı Baydın’ın “Ekip Çalışması, Liderlik Ve Klinik Öğretim”, Doç. Dr. Esra Tural Büyük’ün “Bölümün Klinik Uygulama Hedefleri, Kayıt ve Dokümanları”, Dr. Öğr. Üyesi Özge İşeri’nin “Öğrencinin Bilgisini Uygulamaya Aktarmasına Yardım Etme Sürecinin Planlanması”, Dr. Öğr. Üyesi Alaattin Altın’nın “Değerlendirmenin Dokümantasyonu, Zorluklar ve Çözüm Önerileri”, Dr. Öğr. Üyesi Oya Sevcan Orak’ın “Rehberlikte İletişim ve Öğrenciyi Destekleme Stratejileri Dinleme, Güven ve İlişki Geliştirme” sunumları yer almıştır. Eğitime katılan hemşireler eğitimden memnun kaldıklarını, bu tür eğitimlerin mezuniyet sonrası akademik bilgi birikimlerine çok katkı sağladığını, klinikte çalışan hemşireler olarak akademide çalışan hemşireleri anladıklarını ve akademide yer alan meslektaşlarıyla birlikte çalışmanın hemşirelik mesleğinin gelişimine son derece önemli katkılar verdiğini ve bu katkıda kendilerinin paydaş hemşireler olarak yer almalarının kendilerini son derece mutlu ettiğini ifade etmişlerdir. Klinik Rehber Hemşire Eğitim programı, programın değerlendirmesi ile sona ermiş, eğitim programını tamamlayan katılımcılara 5 yıl geçerliliği bulunan ‘Klinik Rehber Hemşire’ katılım belgesi verilmiştir. Klinik rehber hemşirelik eğitimi tüm katılımcıların iyi dilekleriyle sona ermiştir.