Minik Yürekler Kalıpları Sorguladı: Anaokulunda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Projesi Gerçekleştirildi

Hemşirelik bölümü son sınıf öğrencileri tarafından Z. E. Anaokulu’nda yürütülen toplumsal cinsiyet eşitliği temalı farkındalık projesi kapsamında, çocuklar cinsiyete dayalı önyargıları eğlenceli ve öğretici etkinliklerle sorgulama fırsatı buldu. Proje; Alper YILMAZ, Amenah Ahmed İbrahim JOOLI, Hasret GÜLEÇ, Hatice Ebrar BAYRAKLI, Melike BİLGİN, Melisa FİDAN, Nisanur YILMAZTÜRK, Sarah SAİD RASOL, Sena DUYAR, Serap Saynur ARNAK, Seymen Fazlı ŞEKER ve Şerife ZEYTUNLİ yürütücülüğünde ve öğretim üyeleri Dr. Öğr. Üye. Özge İŞERİ ve Dr. Öğr. Üye. Özge ÖZ YILDIRIM danışmanlığında yapıldı. Projede; tiyatro gösterisi, meslek kartları oyunu, aile rolleri draması ve yetişkinlerle röportaj etkinlikleri gibi birçok yaratıcı uygulamaya yer verildi.

Tavşan Ailesi Tiyatrosuyla Eşitlik Sahnedeydi Proje kapsamında sahnelenen “Tavşan Ailesi” adlı skeçte, geleneksel anne-baba rollerinin dışına çıkılarak ev işlerinin paylaşılabileceği mesajı verildi. Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin canlandırdığı karakterlerle çocuklara, “herkes her işi yapabilir” mesajı renkli ve neşeli bir dille aktarıldı. Tiyatro sonrası çocuklardan “Babam da yemek yapıyor!” ve “Kızlar da tamir yapar!” gibi içten yorumlar geldi.

Meslek Kartları ve Drama Etkinliğiyle Kalıplar Yıkıldı Bir başka etkinlikte, çocuklara farklı meslekleri temsil eden kartlar dağıtıldı ve bu meslekleri kadın ya da erkek figürlerle eşleştirmeleri istendi. Etkinlik sayesinde çocuklar, toplumsal algıların dışında düşünmeye teşvik edildi. Grup çalışmasıyla yapılan aile içi roller dramasında ise çocuklar, ev işlerini istedikleri şekilde paylaşıp canlandırdılar. Etkinlik sonunda birçok çocuk, “Evde herkes her işi yapabilir!” sonucuna ulaştı.

Röportajlarla Yetişkinlere de Ulaşıldı Proje sadece çocuklarla sınırlı kalmayarak yetişkin katılımcıları da kapsadı. Yapılan röportajlarda bireylere toplumsal cinsiyet rolleriyle ilgili sorular yöneltildi. Yanıtlar, bu rollerin çoğunlukla çevresel faktörlerle şekillendiğini ortaya koydu. Elde edilen veriler, projenin etki raporunda değerlendirilerek eğitim içeriklerine katkı sağladı.

Eğitimcilerden Açıklama Proje sorumluları, “Bu yaşta verilen eşitlik mesajları çocukların karakter gelişimi üzerinde derin etkiler bırakıyor. Çocukların özgürce düşünmesi ve sorgulaması, ileride daha adil bir toplumun temellerini oluşturur.” açıklamasında bulundu.

10.1 10.2