KOLCABA KURAMINA TEMELLENDİRİLMİŞ BAKIM ODAKLI İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME PSİKOEĞİTİM PROGRAMI

Yazar: hemsirelik | Tarih: 28 Nisan 2021

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı tarafından “Kolcaba Kuramına Temellendirilmiş Bakım Odaklı İletişim Becerileri Geliştirme Psikoeğitim Programı” konulu eğitim çevrim içi (online) olarak düzenlendi. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Serap GÜLEÇ KESKİN yürütücülüğinde Arş. Gör. Ercan TUNÇ, Arş. Gör. Kübra GÜLIRMAK ve Arş. Gör. Elif Güzide EMİRZA tarafından yapıldı. Psikoeğitim programı 4-11-18-25 Mart ve 2 Nisan 2021 tarihlerinde saat 13.30-15.30 da OMÜ Hemşirelik Bölümü Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği İntörn Uygulama Dersi’ndeki 30 öğrenci katılımcı ile gerçekleşti. Ders kapsamındaki öğrencilerden alınan geribildirimler doğrultusunda psikoeğitim programının onlar için oldukça faydalı bilgiler sağladığı ve süreç boyunca ilgiyle katılım sağladıkları belirlendi. Toplamda 5 oturumdan oluşan psikoeğitim programının ilki Sayın Dr. Öğr. Üyesi Serap GÜLEÇ KESKİN’in Asertif davranış biçimleri, asertiflik süreci ve terapötik iletişim becerileri konularına yönelik paylaşımları ile gerçekleştirildi. İkinci oturum, Kolcaba kuramının dört boyutlu taksonomik yapısı ve veri toplama yöntemlerinde iletişim becerileri geliştirme içerikli konulardan oluştu. Üçüncü oturumda, konforun boyutlarına yönelik psikoterapötik iletişim becerileri konusu paylaşıldı. Dördüncü oturumda öğrencilerle şefkat ve özşefkatin değerlendirilmesi ve Kolcaba Kuramına yönelik bakım bakım planı örneği anlatıldı. Son oturum ise kuramsal çerçeveye dayalı vaka formülasyonu ve hemşirelik girişimlerinin tartışılması ile gerçekleştirildi. Eğitimin temel amacı Kolcaba kuramına temellendirilmiş bakım odaklı iletişim becerileri geliştirme psikoeğitim programının Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği intörn uygulama dersi öğrencilerinin iletişim becerilerini geliştirme ve kuramsal çerçevede bakım sunmalarına katkı sağlamaya yönelikti. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı öğretim elemanları ve öğrenciler oturum sonunda psikoeğitim programı ile ilgili dilek ve temennilerini paylaşmaları ile sözel geribildirimlerde bulundular. Program, Dr. Öğr. Üyesi Serap GÜLEÇ KESKİN, Arş. Gör. Ercan TUNÇ, Arş. Gör. Kübra GÜLIRMAK ve Arş. Gör. Elif Güzide EMİRZA’nın intörn öğrencilerin sorularını cevaplamaları ile sona erdi.